یکی از مشکلات عمده ایرانی ها، تحریم های دسترسی به سایت های اینترنتی هستش. سایتهای بیشماری وجود داره که سرویس هاشون رو به روی IP های ایرانی بستن. یکی از راه های دور زدن این تحریم ها استفاده از سرویس شکن و یا بگذر هستش.

روش کار این دو سرویس به این صورت هست که این دو شرکت یک سرویس dns را در اختیار کاربر قرار میدن. این dns ها بجای سرور اصلی وب سایت ها، کاربر رو به یک سرور دیگه هدایت میکنه که اون سرور به عنوان واسط بین کاربر و سایت مورد نظر است. در این روش آن چیزی که سایت در مورد کاربر میبینه IP اون سرور هست و نه IP کاربر. به این ترتیب تحریم دور زده میشه.

یکی از مشکلات این دو سایت این هست که به دلیل زیاد بودن کاربرها سرعت کمی دارند و سرعت اینترنت رو پایین میارن. یک راه برای رفع این مشکل این هست که یک سرویس مشابه اختصاصی برای خودتون درست کنید. برای این کار تنها نیاز به یک سرور مجازی در یک کشور خارجی دارید. برای تهیه سرور خارجی میتونی به یکی از دهها سرویس دهنده ایرانی مراجعه کنید.

بعد از تهیه سرور مجازی نیاز به راه اندازی سرویس docker دارید. کنید. برای این منظور میتونید به دو پست قبلی آموزش نصب docker-compose و نصب داکر در اوبونتو مراجعه کنید. بعد از نصب داکر پروژه Smart DNS را از آدرس زیر دانلود کنید.

https://github.com/M-Ahadi/dockers

پس از دانلود پروژه فایل dnsmasq/proxy.conf را باز کرده و آدرس IP سرور مجازی خود را قرار دهید. پس از اعمال تغییرات دستور زیر را اجرا کنید تا سرویس راه اندازی شود.

docker-compose up -d

در صورتی که در زمان اجرای سرویس در خصوص پورت 53 خطایی دریافت کردید باید سرویس dns لوکال سیستم عامل را غیر فعال کنید. برای این کار دستورات زیر را اجرا کنید.

sudo systemctl disable systemd-resolved
sudo systemctl stop systemd-resolved

حالا میتوانید با تنظیم IP سرور مجازی خود به عنوان DNS از سرویس شکن اختصاصی خودتون استفاده کنید.

یک نکته خیلی مهم که باید به اون توجه داشته باشید این هست که هرکرها با روش های خاص خود این جور سرویس ها رو پیدا میکنن و از اون برای گم کردن رد خودشون استفاده میکنند. پس حتما با استفاده از فایروال تمام IPها به جز IP خودتون رو بلاک کنید.

اشتراک گذاری

6 Comments

  1. احسان

    سلام
    ممنون بابت مطالب مفیدت ، دقیقا من این کار رو کردم با میاد بهش هم کانکت میشه ولی باز سایت کوبر یا امثال اون رو رد نمیکنه و همچنان خطای 403 میده
    ممنون میشم دقیقاتر راهنمایی کنید در صورت امکان

  2. رضا

    سلام و وقت بخیر
    اول از همه تشکر بابت زحمتی که کشیدین و مراحل رو به صورت کامل توضیح دادین، خیلی کار مفید و ارزشمندی کردین.
    بعد اینکه،
    من تمام مراحل رو روی ابونتوی ۱۸.۰۴به ترتیب انجام دادم بدون هیچ موردی دستور آخر هم اجرا شد.
    روی PC خودم آدرس سرور رو به عنوان DNS ست کردم اما درخواست ها رو ریزالو نمیکنه. روی پورت 53 سرور هم ترافیک رو مانیتور کردم دیدم درخواست به سرور میرسه اما آدرس ریزالو نمیشه برای PC .

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

3 × 3 =